GARLIC SHAKLEE MAMPU MEMBANTU MENGAWAL DARAH TINGGI ANDA


Runsing bila anda atau ahli keluarga dah mula ada penyakit darah tinggi? Atau dah mula merungut banyak sangat ubat yg perlu diambil? Anda boleh mengurangkan simptom pening-pening dan mengurangkan tekanan darah tinggi dengan shaklee.  Apakah? 





Haaaa...mesti korang tak suka dan tak nak makan bawang putih gitu-gitu aje kan? Dengan kelatnya, berbau..eeeiiii..mesti korang tak bole nak telan.  So, dengan Garlic Shaklee ni lah korang dapat manfaat yg sama yang ada kat bawang putih tu kerana bawang putih ni bermanfaat untuk mencegah penambahan dan membantu menurunkan berat badan.  Ia juga telah dibuktikan mampu mencegah tekanan darah tinggi, mengubati diabetes serta mengurangkan risiko sakit jantung. 


ANTARA KHASIAT GARLIC 


  • Mengandungi Spearmint - Mempertingkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung
  • Mempertingkatkan sistem penghadaman dengan formula uniknya dan mampu menyelesaikan masalah seperti kembung perut, gastrik dan ketidakhadaman.  Garlic juga mampu menentang bakteria H.Pylori dan menghalang ulcer gastrik.
  • Menurunkan paras kolesterol dengan menurunkan kolestrol LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang stroke.
  • Menstabilkan glukos
  • Membantu mencegah kanser dengan mengurangkan bahan pencetus kanser- Nitrosamine
  • Membantu menurunkan tekanan darah tinggi - 2-4 tablet garlic dapat menurunkan darah tinggi dengan 8 point
  • Menghalang alergi - sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis
  • Antibiotik yg sellamat dan semulajadi - Garlic adalah antibiotik semulajdi dan selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk meningkatkan sistem imun tubuh lalu menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis Candida.
  • Detoksifikasi- Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas.  Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah.  Garlic juga mampu melindungi sel-sel darah dari dimusnahkan oleh logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia

PENGALAMAN SAYA SENDIRI MAKAN GARLIC

Saya mula mengambil garlic selepas menghadiri beberapa kelas group Shaklee.  Bila dapat tau khasiat garlic, saya pon mencuba mengambil garlic tanpa mengambil ubat yang dibekalkan oleh doktor.  Saya mengambil risiko tidak makan ubat doktor kerana saya sendiri melihat keadaan mak saya yang sudah hampir 15 tahun makan ubat darah tinggi, tapi masih lagi pening-pening kalau tertinggal makan ubat walau sekali. Tetapi masih tiada perubahan.  Saya tak nak bergantung pada ubat semata-mata.  Alhamdulillah, selepas consume garlic secara konsisten setiap hari, selama 6 bulan, tekanan darah saya berada ditahap yang normal.  Bukan itu saja, saya juga jarang diserang selsema..kalau kena pon, sekadar singgah sekejap aje..pastu dah hilang..hihi..Alhamdulillah ..

Sebenarnya, banyak lagi set Shaklee yang boleh membantu anda mengawal darah tinggi.  Tapi untuk kali ini, saya share kebaikan Garlic ni dulu yek..Anda mampu mengubahnya..saya sudah..anda bila lagi?

Sampai jumpa..Assalamualaikum






















No comments:

Post a Comment